38 de magazine Lidl închise de ANPC. Amenzi de peste 7 milioane de lei

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunțat, vineri, că a dat amenzi de peste 7 milioane de lei în urma a sute de controale la magazinele Lidl din țară. Comisarii ANPC au găsit mai multe nereguli, printre care produse expirate și mizerie.

De la începutul acestui an și până în prezent, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat 307 acțiuni de verificare a supermarketurilor Lidl, la nivel național.

În urma neregulilor, comisarii ANPC au dat 481 de amenzi în valoare de 7,3 milioane de lei, 133 de avertismente, au oprit definitiv de la vânzare produse neconforme în valoare de peste 125.000 lei.

De asemenea, comisarii ANPC au oprit temporar serviciile, până la remedierea deficiențelor, în cazul a 38 de magazine din București și județele Arad, Prahova, Caraș-Severin, Hunedoara, Neamț, Iași, Constanța, Olt, Dolj, Brașov, Alba, Mureș, Bihor, Satu Mare, Sălaj, Bistrița Năsăud și Ilfov, au propus încetarea practicilor comerciale incorecte în cazul a 66 de unități și au închis temporar, pentru 6 luni, un magazin din orașul Bacău.

În luna august a anului trecut, mai multe magazine din reţeaua Lidl au mai fost amendate cu 3,5 milioane de lei, tot din cauza unor nereguli găsite în timpul controalelor efectuate în unităţile, care s-au derulat în luna august.

Cele mai importante abateri de la legislația în vigoare, constatate de comisarii ANPC:

  • comercializarea unor produse alimentare cu data durabilității minimale depășită
  • depozitare a unor produse de panificație neambalate, în lăzi cu praf și impurități
  • folosirea unor vitrine sau lăzi frigorifice fără grafice de monitorizare a temperaturii, deteriorate sau neigienizate, cu gheață în exces, depuneri de praf, mâzgă, resturi alimentare și de ambalaj, lovite, cu rugină, chedere rupte
  • utilizarea unor rafturi de expunere și a unor tăvi deteriorate sau neigienizate
  • folosirea unor cuptoare neigienizate
  • comercializarea unor produse fără a avea eticheta cu elemente de identificare privind lotul și data limită de consum
  • comercializarea unor produse alimentare cu ambalaje depreciate, devidate, cu lovituri mecanice
  • comercializarea unor fructe/legume ca fiind calitatea I când, în realitate, prezentau lovituri mecanice, mucegai și zone încolțite
  • lipsa de la raft a prețurilor produselor
  • nerespectarea regimului promoțiilor (lipsa de la raft a produsului de referință, în cazul comercializării produselor, în sistem multipack, nespecificarea perioadei în care se desfășura promoția etc.)
  • neconcordanțe între prețul produselor de la raft și cel de la casa de marcat
  • existența unor condiții de depozitare necorespunzătoare, cu curățenie deficitară
  • lipsa menționării factorilor alergeni de pe etichetele produse în magazine
  • lipsa menționării țării de proveniență a unora dintre produsele
  • nerespectarea temperaturii de depozitare indicate de producător a produselor
  • comercializarea unor produse electrice cu certificate de garanție incomplete
  • lipsa declarațiilor de conformitate în cazul unor produse electrocasnice comercializate sau netraducerea acestora în limba română
  • lipsa traducerii în limba română pe etichetele unora dintre produse
  • lipsa menționării pe etichetă a termenului de valabilitate al produsului
  • comercializarea unor produse cu fibre textile cu risc de inhalare pentru copiii aflați în limita de vârstă indicate de producători.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *