43 de ani de la dezastrul naval în care a fost pierdut petrolierul Independența
Independența a fost cel mai mare supertanc petrolier românesc și a fost construit în 1977 la Șantierul Naval Constanța. Pe 15 noiembrie 1979 a naufragiat, arzând, lângă Istanbul
Cu un deplasament de 150.000 tdw, Independența a fost primul petrolier din această serie și clasă și era cea mai mare navă construită vreodată în România, fiind considerată nava amiral a flotei comerciale românești. Ulterior, a mai avut nave-surori, tot cu destin trist, cum ar fi Libertatea – lovită de cheu în portul Constanța și inutilizabilă ani și ani de zile, Unirea – ruptă în două la Cap Caliacra și Biruința – ajunsă rafinărie plutitoare în Africa.
În dimineața zilei de 15 noiembrie 1979, în timp ce revenea din al 19-lea voiaj, Independența se afla în Marea Marmara pentru a tranzita Bosforul către Marea Neagră. La ora 04:35 (ora locală), petrolierul românesc a fost lovit în dreptul tancurilor 3-4 babord, de nava grecească Evriali.
Datorită scânteilor produse, s-au declanșat puternice explozii, care au facut ca nava să ia foc și să eșueze, arzând. Din echipajul de 45 de marinari, au murit 42, dintre care 11 au fost dați dispăruți. Numai trei marinari au reușit să se salveze. Incendiul a durat 29 de zile, fiind stins în dimineața zilei de 14 decembrie 1979.
Spargerea tancurilor de marfă ale petrolierului a provocat deversarea unei mari cantități de țiței în mare.
Comandantul grec al cargoului Evriali, Alekos Adamopulos, a fost condamnat la 20 de luni de închisoare. Perioada de detenție rămasă de executat a fost transformată într-o cauțiune de numai 850 dolari.