Decizia de a închide Valea Oltului va aduce pierderi masive grupului ‘Dacia’. Nici uzina Ford de la Craiova nu scapă de paguba financiară

Transportul a peste 750 de camioane săptămânal va fi afectat de lucrările pe Valea Oltului și podul de la Giurgiu peste Dunăre, iar Dacia va pierde 50.000 de euro pe săptămână din cauza timpului pierdut, explică Mihai Bordeanu, managing director Dacia Brand South Eastern Europe & Country Head România.

Circulația rutieră pe Valea Oltului se va închide timp de o lună, începând cu 8 iulie, ceea ce va genera pierderi de cel puțin 200.000 de euro pentru Dacia. În plus, absența autostrăzii între Sibiu și Pitești a cauzat deja pierderi de zeci de milioane de euro pentru Dacia și industria auto românească.

“Noi, Dacia, am aflat despre aceste lucrări odată cu toată lumea, nu am fost consultaţi cu privire la perioadă. Vom avea 600 de camioane pe săptămână afectate care circulă pe Valea Oltului alături de alte 150 care vor întârzia din cauza lucrărilor la podul de la Giurgiu. Impactul financiar, pe lângă cel legat de combustibil pentru că sunt două ore în plus, ajunge la o primă estimare la 50.000 de euro pe săptămână. Singurul lucru bun este că în august uzina intră în remont. Şi uzina Ford Otosan este afectată, ca de altfel întreaga industrie auto din România”, a subliniat Mihai Bordeanu.

Modificările fiscale implementate “de pe o zi pe alta”, alături de adoptarea unor măsuri cu impact mare fără consultări prealabile au loc nu doar în România, ci şi pe pieţe precum cea franceză, sau la nivel european.

“Spre exemplu comisia europeană adoptă 9-10 decizii legislaive anual cu privire la industria auto. Nu ştiu dacă 3-4 sunt necesare anual, dar deja 8-9 reprezintă un număr excesiv. A existat şi măsura din Franţa care a dus la scăderea vânzărilor de Spring. Suntem foarte reglementaţi deja”, a spus Mihai Bordeanu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *