Fabrica care a făcut istorie în România se închide. Un brand uriaș dispare după 57 de ani

După aproape șase decenii în care a făcut un produs ce era aproape nelipsit din casele românilor din toate colțurile țării, fabrica care a făcut istorie în România se închide.

Reprezentanții companiei Unilever au anunțat că fabrica de la Ploiești, de pe porțile căreia ieșea detergentul românesc Dero, va fi închisă și relocată, fără a oferi vreun alt detaliu despre decizie. Procesul ar urma să fie încheiat până la finalul anului 2024.

Motivul ar fi faptul că la fabrica din Ploiești se producea detergent pudră, un produs pentru care cererea a scăzut foarte mult la noi în țară, românii preferându-l pe cel lichid sau capsule.

“Numele Dero – creat în 1966 drept abreviere pentru Detergenţi România – s-a transformat într-o adevarată marcă, modernă, puternică, clar diferenţiată, abia începând cu 1995, ca urmare a procesului de transformare prin care a trecut Dero dupa includerea sa în portofoliul Unilever”, explica anterior un executiv al gigantului anglo-olandez.

Declinul este unul major, în condițiile în care, în 2008, se spunea că “în fiecare secundă se cumpără un pachet de Dero în România. Produsul a luat naştere în 1966, pe platforma fabricii de detergenţi din Ploieşti (unde se realizează şi astăzi – n.red.) şi de circa 40 de ani spală româneşte rufele din aproape toată ţara”.

Te-ar putea interesa și: Gigantul românesc care a renăscut. Produsul e acum în toate supermarketurile, cu tricolorul pe pungă

Cu toate că reprezentanții companiei susțin că articolele vor fi în continuare disponibile pe piață, chiar și după relocare, țara în care va fi produs detergentul rămâne un mister. Potrivit sursei, Unilever nu mai are fabrici de detergent pudră în Europa.

“Colegii reprezintă principala noastră prioritate în momentul de faţă şi ne concentrăm eforturile pentru a găsi cele mai bune soluţii pentru aceştia”, spune Gabriel Oprea, directorul fabricii din Ploieşti. Fabrica ar avea câteva sute de angajați.

Anul trecut, Dero a fost al doilea cel mai vândut brand de detergent la noi în țară, reușind să obțină 19,7% din vânzările de 1,9 miliarde de lei anual, potrivit companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. Aceste cifre cuprind nu doar segementul de pudră, ci și cele de capsule și detergent lichid, în condițiile în care brandul este activ pe toate segmentele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *