Gigantul chinez al mașinilor electrice declară război rivalilor occidentali: China trebuie să “demoleze vechile legende“
Cel mai mare producător de mașini electrice din China a declarat război rivalilor occidentali, cerând producătorilor de automobile din țară să se unească și să-și “demoleze” concurența.
Fondatorul BYD, Wang Chuanfu, a făcut declarația după ce compania sa a livrat vehiculul electric cu numărul 5 milioane, afirmând că “a venit timpul pentru mărcile chineze”, scrie Telegraph.co.uk
Declarația a fost văzută de unii ca fiind cea mai clară indicație de până acum că mărcile de mașini occidentale sunt în pericol din partea furnizorilor abili și bine dotați ai Chinei.
Fostul director executiv al Aston Martin, Andy Palmer, a declarat că producătorii din Europa și SUA se confruntă cu un “pericol real și prezent”.
Dl Chuanfu a făcut aceste comentarii în timpul unei prezentări la începutul acestei săptămâni, deoarece a susținut că “este o nevoie emoțională pentru cei 1,4 miliarde de chinezi să vadă un brand chinez devenind global”, potrivit Reuters.
El și-a încheiat discursul încurajând firmele auto din China să “demoleze vechile legende și să obțină noi mărci de clasă mondială”.
Condițiile de piață încetinite din China i-au determinat pe producătorii de automobile cu creștere rapidă din țară să caute noi clienți în Occident.
China a intrat pe piața vehiculelor electrice mult mai rapid și cu mai mult capital decât mărcile occidentale, sprijinită de sprijinul statului și de o strategie la nivel național de a face piesele disponibile.
Țara controlează acum majoritatea capacității de rafinărie pentru litiu, un mineral crucial pentru fabricarea bateriilor.
De asemenea, are acces la grafit și alte componente, în timp ce cel mai mare producător de baterii pentru vehicule electrice din lume se află în orașul Ningde din provincia Fujian.
Toate acestea pun China într-o poziție puternică pentru a-și înfrunta concurenți din străinătate.
În opinia lui Palmer, China a “creat o industrie, datorită sprijinului guvernului, care le-a permis să preia conducerea în domeniul vehiculelor electrice”.
“Au o piață internă masivă care le oferă economii de scară și au guvernul care îi sprijină să plece peste ocean”, a spus el.
“Ce înseamnă asta pentru producătorii auto europeni? Înseamnă că vor fi sub presiune din ce în ce mai mult și le va strânge marjele. Poate că unii dintre ei nu vor supraviețui pivotului către electrificare.”
Pentru consumatori, imaginea este mai roz, deoarece China oferă mașini de înaltă calitate la prețuri mai ieftine, a adăugat Palmer.
Șeful companiei Stellantis, proprietarul Vauxhall, a avertizat luna trecută cu privire la o “invazie” a mașinilor electrice chinezești.
Carlos Tavares a spus că Stellantis se confruntă cu un “scenariu brutal” în care trebuie să concureze cu mașinile produse din China, care sunt cu un sfert mai puțin costisitoare, în timp ce trebuie să investească miliarde în electrificare.
El nu este singurul care își exprimă îngrijorarea, deoarece alți directori consideră că Regatul Unit și Europa ar putea răspunde prea lent.
Mașinile pot fi fabricate cu energie mai ecologică în Europa, ceea ce ar trebui să însemne că primesc un tratament fiscal și tarifar mai favorabil.
Acest lucru îi menține pe producătorii de automobile occidentali competitivi, deoarece China se bazează în continuare pe oțelul cu consum intens de carbon.
O persoană din industrie a spus că mașinile fabricate în China ar trebui să se confrunte cu tarife mai mari, în timp ce vehiculele construite pe plan intern ar trebui să beneficieze de un tratament fiscal mai bun din cauza producției mai ecologice.
Anul trecut, BYD a depășit Tesla ca cel mai mare producător de mașini electrice din lume, inclusiv hibride plug-in.
Acesta își propune să depășească marca lui Elon Musk la mașinile alimentate exclusiv cu baterii în 2023.