Mașinile electrice pot cădea victime crizei energetice. Motoarele cu ardere internă ar putea fi acum mai economice decât cele electrice
Actuala criză energetică din Europa ar putea frâna mobilitatea electrică și ar putea face vehiculele electrice neatractive pentru potențialii clienți, a informat vineri Der Spiegel.
Cu energie electrică din ce în ce mai scumpă, încărcarea unui vehicul electric este uneori mai scumpă decât alimentarea completă a unui vehicul pe benzină sau diesel, scrie ziarul. Motorul cu ardere este mai ieftin cu peste 30 de euro pe lună, în medie, la un kilometraj de 15.000 de kilometri, scrie publicațiia. Până la sfârșitul anului viitor, o mașină electrică ar trebui să fie „în mod clar dezavantajată”, a spus Ferdinand Dudenhoeffer de la Centrul pentru Cercetare Auto.
Bonusurile de stat pentru achiziționarea de vehicule electrice au fost și ele reduse cu 25%. Cu o așteptare de aproape un an pentru sosirea unei mașini electrice comandate, cumpărătorul va primi un bonus mai mic decât se aștepta, scrie magazinul, adăugând că nu mai există nicio subvenție de stat pentru mașinile hibride.
În climatul actual, dorințele consumatorilor de a cumpăra o mașină nouă au scăzut. Situația a fost descrisă ca un „amestec toxic de criză energetică și inflație” de Sabine Jaskula de la ZF, al doilea cel mai mare furnizor de sisteme auto din Germania. Producția de mașini electrice se va prăbuși în Europa anul viitor, prezice ea, deoarece doar 11 milioane de mașini ar putea ieși de pe linia de asamblare în întreaga industrie, în loc de cele 18 milioane planificate.
Un alt reprezentant ZF a descris planurile UE de a opri vânzarea de mașini pe benzină și diesel până în 2035 drept „iluzorii”.
Există, de asemenea, o lipsă de stații de încărcare publice. În unele zone metropolitane, o singură stație este folosită de până la 60 de vehicule și este necesară o renovare la scară largă pentru a oferi suficiente spații de încărcare pentru toată lumea.
Potrivit dealerului veteran de mașini electrice Wolf Warncke, „Există riscul ca potențialii cumpărători să întoarcă spatele mobilității electrice”.