Roata istoriei se mai și întoarce: Compania indiană Tata a ales să construiască o fabrică de baterii pentru vehicule electrice în sud-vestul Angliei

Compania indiană Tata a ales să construiască o fabrică de baterii pentru vehicule electrice în sud-vestul Angliei, a relatat marţi Bloomberg, o victorie care va sprijini industria auto a ţării în condiţiile concurenţei globale acerbe, transmite Reuters.

Tata a ales un loc din Somerset pentru a furniza o nouă gamă de vehicule electrice Jaguar şi Land Rover şi urmează să îşi prezinte decizia cel mai devreme săptămâna aceasta, se arată în articolul Bloomberg, care citează persoane care cunosc planurile.

Un purtător de cuvânt al guvernului a spus că nu există nicio actualizare cu privire la termenele pentru un anunţ, în timp ce Tata a refuzat să comenteze informaţia.

Au existat luni de speculaţii în jurul locului unde va fi construită fabrica.

Tata, un conglomerat cu interese în software, oţel, maşini şi companii aeriene, a ales între Marea Britanie şi Spania pentru amplasamentul fabricii.

Fabrica ar fi o victorie majoră pentru Marea Britanie, care încearcă să ajungă din urmă alte ţări în cursa globală de a construi unităţi de fabricare a bateriilor vehiculelor electrice (EV) la nivel local. esenţiale pentru producătorii de automobile care se bazează pe bateriile grele, construite în apropierea fabricilor lor de maşini.

Marea Britanie şi-a exprimat îngrijorarea faţă de Legea de reducere a inflaţiei din Statelor Unite, care promite subvenţii de sute de miliarde de dolari industriilor verzi, ministrul de Finanţe Jeremy Hunt afirmând că guvernul nu are sume mari de bani pentru subvenţii similare.

Producţia de baterii autohtonă va ajuta, de asemenea, producătorii britanici de automobile să respecte regulile comerciale post-Brexit, care le vor impune să se aprovizioneze cu mai multe componente pentru vehicule electrice la nivel local, pentru a evita tarifele pentru comerţul dintre Regatul Unit şi UE, începând cu 2024.

Guvernul a declarat anterior că este în discuţii cu UE pentru relaxarea acestor reguli, după un avertisment al gigantului auto Stellantis că ar fi obligat să închidă fabricile, cu pierderea a mii de locuri de muncă, dacă s-ar confrunta cu tarife.

Alegerea Marii Britanii de către Tata ar oferi, de asemenea, un impuls pentru guvernul primului ministru Rishi Sunak, care s-a angajat să crească economia şi a conturat o serie de obiective net zero, inclusiv interzicerea vânzării de maşini noi pe benzină şi diesel începând cu 2030.

Locul propus este deţinut de Salamanca Group, o companie privată axată pe servicii bancare comerciale. Grupul nu a comentat când a fost contactat de Reuters.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *