Vehiculele care se conduc singure riscă să fie interzise în Anglia şi Ţara Galilor
Conducerea de la distanţă a vehiculelor din străinătate, cum ar fi livrarea de maşini de închiriat, ar putea fi interzisă în urma unei revizuiri comandate de guvern.
În prezent, această tehnologie este utilizată doar în medii controlate, cum ar fi fermele şi depozitele, dar aplicaţiile viitoare ar putea încerca să extindă utilizarea sa în Regatul Unit la livrarea de maşini de închiriat.
Tehnologia permite ca vehiculele să fie controlate de la distanţă, potenţial în spaţii publice. În prezent, în Regatul Unit nu există nicio lege care să impună şoferului să se afle în vehiculul pe care îl controlează, potrivit The Guardian .
Comisia a declarat că “dificultăţile în ceea ce priveşte punerea în aplicare” înseamnă că ar trebui interzisă conducerea de la distanţă din străinătate “până la încheierea unor acorduri internaţionale corespunzătoare”.
Comisia a transmis miniştrilor că ar trebui permisă conducerea de la distanţă în spaţiul public numai dacă companiile obţin autorizaţii speciale.
Revizuirea a mai declarat că un şofer de la distanţă ar trebui să fie responsabil pentru acţiunile sale în acelaşi mod ca şi o persoană care stă la volanul unui vehicul, dar nu ar trebui să existe nicio responsabilitate pentru defecţiuni care nu sunt sub controlul său, cum ar fi defecţiunile de conectivitate.
Nicholas Paines KC, comisarul pentru drept public, a declarat: ” Conducerea de la distanţă este o tehnologie interesantă, dar înainte de a vedea maşini operate de la distanţă pe drumurile din Regatul Unit, trebuie să abordăm problemele de siguranţă printr-o reglementare puternică”.
“Sfatul nostru concluzionează că, pe termen imediat, guvernul ar putea aborda unele lacune legislative în ceea ce priveşte conducerea de la distanţă folosind competenţele existente, oferind în acelaşi timp o cale pentru ca societăţile să utilizeze tehnologia în mod legal, cu condiţia ca sistemele lor să fie sigure. Pe termen mai lung, ar putea institui un sistem complet de reglementare a conducerii la distanţă. Reglementările trebuie să răspundă altor preocupări fundamentale legate de ameninţările la adresa securităţii şi de răspunderea în caz de accident”.
“Documentul nostru de consiliere stabileşte o foaie de parcurs pentru modul în care guvernul poate aborda aceste probleme, încurajând în acelaşi timp companiile să inoveze”.
Ministrul transporturilor, Jesse Norman, a declarat: “Conducerea la distanţă este deja utilizată cu succes în afara drumurilor în mai multe industrii şi are un potenţial uriaş de a oferi noi servicii şi caracteristici de siguranţă pentru vehiculele rutiere. Guvernul trebuie să se asigure că siguranţa se află în prim-planul utilizării oricărei noi tehnologii, iar departamentul va analiza cu atenţie recomandările Comisiei juridice”.
Anul trecut, comisia a recomandat, de asemenea, ca utilizatorii maşinilor care se conduc singure să beneficieze de imunitate faţă de o gamă largă de infracţiuni rutiere, inclusiv conducerea periculoasă, depăşirea vitezei şi săritul pe culoarea roşie a semaforului.