Ciocnire pe piaţa maşinilor electrice din Statele Unite pe seama “prizelor” de încărcare
Companiile texane de încărcare a vehiculelor electrice se opun planului “prematur” de a impune standardul Nacs al celor de la Tesla.
Un grup de producători şi operatori de încărcătoare pentru vehicule electrice se opun planului de a impune tehnologia Tesla pe staţiile locale de încărcare, a informat Reuters. Potrivit companiilor texane, această impunere ar fi prematură. Reuters a raportat săptămâna trecută că Texas va cere companiilor de încărcare să includă atât tehnologia North American Charging Standard (NACS) de la Tesla, cât şi tehnologia rivală, Combined Charging Standard (CCS), recunoscută la nivel naţional, precum şi un standard european.
Washington ar fi înclinat să opteze pentru standardizare, cu scopul de a crea o singură configuraţie pentru întreaga industrie a conectorilor de încărcare. Acest lucru dă un impuls suplimentar pentru CEO-ului Tesla, Elon Musk, de a face din standardul NACS tehnologia naţională de încărcare.
De altfel, nu trebuie să uităm că recent Sae, organismul de standardizare de referinţă pentru industria aerospaţială şi auto, şi-a declarat intenţia de a “standardiza” sistemul de conectori de încărcare dezvoltat de Tesla.
Cinci companii de încărcare pentru vehicule electrice, inclusiv operatorul ChargePoint Holdings, producătorul ABB şi o organizaţie caritabilă pentru energie curată au scris Comisiei pentru transporturi din Texas, solicitând mai mult timp pentru a reproiecta şi a testa conectorii vehiculelor electrice Tesla.
Producătorii de automobile care operează în America par să se îndrepte spre adoptarea standardului Tesla. De altfel, Polestar şi Volvo au semnat adoptarea standardului Nacs începând din 2024. În acest fel, toate vehiculele electrice ale celor doi producători de automobile vor putea folosi Supercharger-urile găsite în Statele Unite şi în Canada. Pe lângă Volvo şi Polestar, grupul Volkswagen discută cu Tesla pe această temă.