Întâlnire pe tema Bâstroe: Partea ucraineană şi-a asumat să înceteze orice tip de dragaj pe canal
Partea ucraineană şi-a asumat să înceteze orice tip de dragaj, iar programul de măsurători pe braţul Chilia şi pe canalul Bâstroe va începe în 15 martie. Acestea sunt concluziile întâlnirii de marţi de la Ismail dintre delegaţiile României, Ucrainei și cea a Comisiei Europene.
Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, marţi, în localitatea Ismail din Ucraina, delegaţia ministerului condusă de secretarul de stat Ionel Scrioşteanu a continuat discuţiile cu partea ucraineană cu privire la lucrările efectuate pe canalul Bâstroe. La întâlnire a participat şi o delegaţie a Comisiei Europene.
“La finalul întâlnirii partea ucraineană şi-a asumat să înceteze orice tip de dragaj (operaţional, de investiţii, etc). Totodată, programul măsurătorilor ce vor fi efectuate de către AFDJ Galaţi pe braţul Chilia şi pe canalul Bâstroe va fi un subiect abordat în cadrul următoarelor întâlniri cu partea ucraineană. Participanţii au convenit că programul trebuie să se deruleze aşa cum s-a stabilit, începând cu data de 15 martie. Partea ucraineană a precizat că, în perioada următoare, vor fi întreprinse demersurile necesare pentru a obţine acceptul Forţele Navale ucrainene pentru ca reprezentanţii părţii române să intre şi să măsoare pe braţul Chilia şi pe canalul Bâstroe”, se arată în comunicat.
Reprezentanţii Comisiei Europene au fost de acord cu solicitările României şi au subliniat că prioritatea zero pentru facilitarea tranzitului de mărfuri dinspre Ucraina este creşterea capacităţii canalului Sulina.
“Măsurile pentru creşterea capacităţii canalului Sulina vizează sporirea numărului de piloţi, modernizarea sistemului de balizaj pentru a se putea naviga în condiţii de siguranţă pe timp de zi şi de noapte, achiziţionarea de nave tehnice şi de software modern de management al traficului”, se arată în comunicat.
Reprezentanţii Comisiei Europene au menţionat că peste 50% din traficul de mărfuri sprijinit prin Planul “Solidarity Lanes” se desfăşoară pe Dunăre şi au subliniat importanţa creşterii capacităţii canalului Sulina.