HOT

Raportul preliminar al unui incident deosebit de grav pe Aeroportul Henri Coandă: un Airbus cu 268 de pasageri a lovit mai multe balize

Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS) a publicat raportul preliminar de investigație în cazul evenimentului de aviație civilă din 17.04.2024, produs pe Aeroportul Henri Coandă din București. În incident a fost implicată aeronava tip Airbus A330-343E, înmatriculată TC-LOC.

„Aeronava TC-LOC a rulat pe calea de acces D (TWY D) pentru alinierea pe pista 26L în vederea decolării. Ulterior decolării aeronavei a fost constatată distrugerea mai multor balize situate la marginea din dreapta, a panoului de semnalizare a ieșirii către calea de acces G (TWY G) precum și exfolierea benzii de siguranță de la limita dreapta a pistei 26L”, se arată în raport.

„În data de 17.04.2024, aeronava de tip Airbus A330-343E, înmatriculată TC-LOC, având la bord 258 de pasageri și 10 membri ai echipajului, a fost planificată să execute zborul comercial cu nr. TK1046 pe ruta LROP (Aeroportul Internațional Henri Coandă București) – LTFM (Aeroportul Istanbul). După îmbarcarea pasagerilor, efectuarea rulajului și alinierea la pista 26L, aeronava a decolat la ora 19:32 UTC.

Ulterior decolării aeronavei înmatriculată TC-LOC, pe timpul controlului stării pistei de decolare/aterizare, personalul care administrează suprafața de mișcare a constatat distrugerea unui număr de 10 balize marginale pe partea de Nord a pistei 26L precum și a unui panou de informare care indică ieșirea de pe calea de rulare G. De asemenea, a fost constatată și exfolierea unei porțiuni din acostamentul pistei, pe partea de Nord, pe lungimea zonei în care balizele au fost sparte.

Aeronava TC-LOC a aterizat la ora 20:27 UTC pe aeroportul Istanbul, fiind oprită, după rulaj, pe una din căile de rulare în urma raportării de către echipaj a unei probleme tehnice la trenul de aterizare față.

Administratorul AIHCB a procedat la înlocuirea imediată a balizelor sparte, fără a interfera cu traficul aerian, astfel încât deteriorarea suprafeței de mișcare să fie eliminată fără a fi nevoie de emiterea unui mesaj NOTAM pentru suspendarea operațiunilor aeriene de pe pista 26L”, se arată în raportul preliminar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *