Se întâmplă și la alții: spaniolii au comandat trenuri de 260 de mil. € mai mari decât tunelurile prin care urmau să treacă

Operatorul feroviar spaniol Renfe a comandat noi trenuri de navetiști care au costat aproape 260 de milioane de euro. Prea mari, trenurile comandate nu încap în tunelurile care nu se înscriu în standarde din regiunile nordice din Asturias și Cantabria.

Șeful operatorului feroviar spaniol Renfe, Isaías Táboas, și secretarul de stat pentru transport, Isabel Pardo de Vera, au demisionat din funcțiile lor, potrivit BBC News.

Eroarea a fost făcută publică la începutul acestei luni.

Guvernul spaniol spune că greșeala a fost depistată în timp util și au fost prevenite pierderile financiare. Însă regiunea Cantabria a cerut despăgubiri, pentru că greșeala înseamnă că trenurile vor fi livrate în 2026, cu doi ani întârziere față de termenul estimat.

Renfe a comandat trenurile în 2020, dar în anul următor producătorul CAF și-a dat seama că dimensiunile primite pentru trenuri erau inexacte și a oprit construcția.

Rețeaua feroviară din nordul Spaniei a fost construită în secolul al XIX-lea și are tuneluri montane care au dimensiuni diferite de standardele actuale.

Renfe și operatorul de infrastructură Adif au lansat o anchetă comună pentru a afla cum s-ar fi putut produce eroarea. La începutul acestei luni, Ministerul Transporturilor din Spania l-a concediat pe un manager Renfe și pe șeful tehnologic de la Adif din cauza gafei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *