Șeful ANPC spune că automatizarea caselor de marcat din supermarketuri este o abordare discriminatorie

Automatizarea caselor de marcat din supermarketuri este o abordare discriminatorie, pentru că ar fi trebuit să se ia în calcul prezenţa la cumpărături şi a consumatorilor în vârstă, nefamiliarizaţi cu toate diligenţele pentru a-şi scana singuri cumpărăturile, a declarat, luni, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, într-o dezbatere de specialitate.

“Nu cred că alegerea are legătură neapărat cu a-ţi scana singur produsele. Cred, în acelaşi timp, că această automatizare ar fi trebuit să ia în calcul prezenţa la cumpărături a consumatorilor în etate, în vârstă, nefamiliarizaţi cu toate diligenţele de a-şi scana şi a-şi marca singuri cumpărăturile. Or, la acest moment, cred că este o abordare discriminatorie din această perspectivă, dar, din discuţiile purtate cu o parte dintre reprezentanţii operatorilor economici ce implementează acest sistem, am înţeles, lucru pe care îl vom şi verifica, că aceste case beneficiază, totuşi, de o asistenţă din partea personalului angajat al operatorului economic. Cred că este imperios necesară păstrarea caselor asistate direct de casier, tocmai pentru a putea răspunde întrebărilor consumatorilor legat de o anumită cantitate, calitate sau orice altă informaţie ar avea nevoie legat de produsele achiziţionate”, a afirmat Constantinescu.

Declarațiile șefului ANPC vin în contextul discuțiilor privind renunțarea la casieri în favoarea caselor self pay.

Totul a pornit de la o postare a lui Marian Godină privind un boicot al retailerului Auchan din acest motiv.

Postarea lui Godină a provocat emoție și s-a viralizat în online. PSD a intrat și el în horă și a anunțat un proiect de lege prin care să fie taxate casele de marcat de tip self-pay, fără casieri, din supermarketuri, care ar putea plăti pentru fiecare device unde clientul își scanează singur produsele o taxă la nivelul unui salariu minim pe economie. Social-democraţii ar lua în calcul şi introducerea de bonusuri pentru cei care folosesc astfel de sisteme, prin restituirea la casă a unui procent din suma cheltuită.

Auchan anunțase în urmă cu două săptămâni decizia de a trece până în 2025 la un sistem 100% self check-out pentru clienți. Mai mult, în privința casierilor, compania anunțase că actualii casieri vor fi reconvertiți profesional în consilieri pentru clienți.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *