Volkswagen devine primul producător auto din afara SUA care se califică pentru noul credit fiscal al administrației Biden
Volkswagen a devenit primul producător auto din afara SUA al cărui vehicul electric se califică pentru noul credit fiscal al administraţiei Biden pentru autoturismele şi camioanele care nu utilizează combustibili fosili, a anunţat miercuri Departamentul Trezoreriei.
Vestea a venit la două zile după ce administraţia a dezvăluit o listă de modele de vehicule care se califică şi care era formată în întregime din mărci cu sediul în SUA, precum Ford, General Motors şi Tesla. Acest lucru ar putea atenua o parte din tensiunile comerciale transatlantice care au domnit din vara anului trecut din cauza aspectelor protecţioniste ale stimulentelor pentru energie curată ale Statelor Unite, potrivit POLITICO.
Lista s-ar putea extinde şi mai mult pe măsură ce alţi producători auto excluşi de la scutirea fiscală găsesc modalităţi de a îndeplini cerinţele de eligibilitate din SUA, care includ mandate ca anumite procente din piesele sau mineralele critice ale bateriilor să provină din Statele Unite sau de la un partener comercial apropiat. BMW, Volvo, Hyundai şi Nissan se numără printre companiile ale căror vehicule nu au reuşit încă să intre în această categorie.
Oficialii Volkswagen au declarat luni că se aşteaptă ca ID.4 să se califice pentru creditul fiscal federal complet de 7.500 de dolari, dar că societatea aşteaptă încă documentaţia adecvată de la furnizorul său de baterii pentru a o trimite Departamentului Trezoreriei.
Trezoreria a confirmat miercuri eligibilitatea, iar ID.4 a fost adăugat oficial la lista vehiculelor eligibile pe site-ul guvernamental fueleconomy.gov.
ID.4 este construit într-o fabrică din Chattanooga, Tennessee. Producţia a început în octombrie, la două luni după ce legea preşedintelui Joe Biden, Legea privind reducerea inflaţiei(IRA), a adăugat noi cerinţe de aprovizionare internă la creditul fiscal pentru vehiculele electrice.
Toate celelalte 14 modele EV disponibile care se califică pentru creditul fiscal sunt de la Tesla sau de la unul dintre cei trei mari producători din Detroit – Ford, GM sau Stellantis. Unele dintre aceste EV fabricate în SUA sunt eligibile pentru creditul integral de 7.500 de dolari, în timp ce altele se califică pentru un credit redus la jumătate, de 3.750 de dolari.
Modificările aduse de IRA la creditul fiscal au supărat aliaţii SUA, în special în Europa, unde oficialii guvernamentali au obiectat că mărcile lor auto sunt excluse de la acest stimulent fiscal.