BMW introduce un abonament lunar de 18 dolari pentru funcția de încălzire în scaune, pe cele mai noi modele, în anumite țări. La întreruperea plăților, sistemul de operare al mașinii blochează funcția.

Alte planuri tarifare sunt de 180 de dolari pentru a dispune de funcție pe o perioadă de un an sau 300 de dolari pentru trei ani. Pentru a debloca permanent opțiunea, șoferii trebuie să plătească 415 dolari. Abonamentul este promovat în magazinele digitale din Marea Britanie, Germania, Noua Zeelandă sau Africa de Sud.

Publicația de specialitate The Verge scrie că nu este clar când a introdus BMW acest tip de abonament lunar sau în ce alte țări se aplică. Verge amintește că din 2020 constructorul bavarez explorează piața microtranzacțiilor pentru caracteristici de ultimă generație, practică pe care nu o popularizează, dar care la acel moment a atras reacții negative. Constructorii auto obișnuiesc să limiteze capacitatea unui autoturism prin componentele din care acesta este asamblat, mai degrabă decât prin softuri.

Business Insider transmite că BMW a introdus această metodă de plată lunară și pentru alte opțiuni, precum volan încălzit (între 10 și 12 dolari pe lună), faza lungă automată a farurilor (12 dolari pe lună) și pilot automat adaptiv (cruise control) cu centrare pe bandă – 42 de dolari pe lună.

Practica este folosită și de alți mari producători auto, printre care Lexus, Toyota și Subaru, care permit șoferilor să pornească sau să oprească mașinile prin intermediul unei aplicații, contra cost. Tesla, considerată una dintre companiile inițiatoare în domeniul sistemelor software de ultimă generație pentru autovehicule, pune la dispoziția șoferilor cel mai avansat sistem de asistență al companiei pentru 199 de dolari pe lună.

Pe măsură ce autovehiculele devin din ce în ce mai digitalizate, producătorii pot adăuga, debloca sau actualiza funcții ale mașinilor de la distanță. Sistemul de abonamente vine pe fondul încercării producătorilor auto de a câștiga cât mai mult de pe urma software-ului implementat pe ultimele modele de autovehicule, în contextul crizei de componente specifice. Astfel, marile companii din industria autovehiculelor urmăresc să obțină un venit anual de până la zeci de miliarde de euro, care să continue mult după fabricarea și comercializarea mașinilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *