Întoarcerea la trecut. Navele de transport ar putea fi dotate cu pânze, cunoscute sub numele de WindWings pentru a reduce consumul de carburant
Nava Pyxis Ocean, echipată cu structuri asemănătoare unor pânze, cunoscute sub numele de WindWings, a navigat din China până în Brazilia în cadrul unui proiect pilot de utilizare a energiei eoliene pentru a o propulsa parţial.
Vechile metode de trasport îmbunătăţite cu tehnologie modernă ar putea fi unul dintre răspunsurile la problemele de mediu.
Pyxis Ocean, un navă cu o lungime de 229 de metri şi o lăţime de 32 de metri, seamănă cu orice altă navă de transport de mărfuri, dar vine cu o mare diferenţă: este echipat cu două vele mari şi rigide, cunoscute sub numele de WindWings, relatează CNBC .
Aceste aripi înalte de 37,5 metri folosesc energia eoliană pentru a ajuta la propulsia navei şi, astfel, reduc cantitatea de combustibil pe care o utilizează, într-un efort de reducere a emisiilor de carbon – transportul maritim este responsabil pentru aproape 3% din emisiile de gaze cu efect de seră la nivel mondial.
Nava a pornit din Shanghai, China, la 1 august, iar călătoria sa a dus-o în septembrie la Paranagua, Brazilia, înainte de a pleca spre insula spaniolă Tenerife şi apoi spre Polonia. Aripile au fost rabatate atunci când nava a acostat în porturi în timpul călătoriei sale.
Calculele Cargill sugerează că WindWings ar putea contribui la o reducere de aproximativ 30% a consumului de combustibil fosil atunci când trei aripi sunt instalate pe o navă nou construită – dar dacă nava respectivă este alimentată cu biocombustibil, această cifră ar putea ajunge până la 50%, a declarat Dieleman.
În iulie, industria maritimă a convenit să reducă emisiile la zero “până în 2050 sau în jurul acestui an”, dar, având în vedere dimensiunea şi complexitatea sectorului, probleme precum lipsa combustibililor ecologici, ar putea împinge data mult mai sus.