O firmă japoneză pune la vânzare carne de balenă în automate

O firmă japoneză de vânătoare de balene a inaugurat marţi, în Yokohama, automate de vânzare care oferă sashimi de balenă, friptură de balenă şi slănină de balenă, în speranţa de a revigora vânzările unui aliment aflat de mult timp în declin şi evitat de multe supermarketuri, scrie CNN.

Purtând o pălărie în formă de balenă, preşedintele Kyodo Senpaku, Hideki Tokoro, a salutat potenţialii clienţi la cel mai recent “magazin fără personal” al firmei – un trio de automate din Motomachi, un cartier comercial de lux unde se găsesc buticuri de modă şi brutării artizanale.

Firma a înfiinţat recent două puncte de vânzare similare în Tokyo, plănuieşte să deschidă luna viitoare un al patrulea în oraşul Osaka, situat în vestul ţării, şi speră să ajungă la 100 de locaţii în următorii cinci ani.

“Există multe supermarketuri importante care se tem să nu fie hărţuite de grupurile de activişti, aşa că nu vor vinde balenă. Aşadar, sunt mulţi oameni care vor să mănânce balenă, dar nu pot”, a declarat Tokoro la lansare. “Prin urmare, deschidem magazine cu gândul că la aceşti oameni”.

Produsele puse în vânzare conţin în principal balenă capturată în Japonia, a declarat un purtător de cuvânt al companiei, cu preţuri cuprinse între 1.000 de yeni (8 dolari) şi 3.000 de yeni (23 de dolari).

Deşi guvernul susţine că mâncatul balenei este o parte preţioasă a culturii japoneze, consumul a atins un nivel maxim la începutul anilor 1960 şi a scăzut în mod constant, pe măsură ce alte surse de proteine au devenit disponibile şi accesibile.

Consumul de carne de balenă în Japonia a totalizat doar 1.000 de tone în 2021, faţă de 2,6 milioane de tone pentru carnea de pui şi 1,27 milioane pentru carnea de vită, potrivit datelor guvernamentale.

La apogeul său din 1962, consumul anual de carne de balenă a fost de 233.000 de tone.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *