EconomieHOTSocial

S-au terminat banii pentru autostrăzi? UMB, cel mai mare constructor de autostrăzi, oprește lucrările pe autostrăzile A8 și A3 pe termen nedeterminat

UMB, cel mai mare constructor de autostrăzi din România, își suspendă lucrările pe șantierele A8 și A3 începând de săptămâna viitoare, pe o perioadă nedeterminată. Decizia, neanunțată oficial până în acest moment, a fost dezvăluită prin mesaje interne între muncitori, postate ulterior pe rețelele sociale.

Potrivit informațiilor publicate de pagina de Facebook „Drum Expres Focșani-Brăila-Constanța”, compania a blocat toate plățile pentru șantierele aflate în lucru, inclusiv cele de pe Autostrada Transilvania (A3) și Autostrada Unirii (A8). Muncitorii vor fi trimiși în „vacanță” forțată, pe termen nedefinit.

„A încetat orice plată… nu se mai fac comenzi… s-a blocat tot financiar și pe A8 s-a spus că vor intra mai devreme cu o săptămână în vacanță, pe termen nedeterminat, deși vacanța era de o săptămână”, a scris un angajat într-o conversație internă postată online.

Surse din interior susțin că nici diurnele șoferilor nu mai sunt achitate, iar situația privind plata salariilor este incertă. „Vom vedea săptămâna viitoare ce se va întâmpla, fiind 15 zi de salariu”, se arată într-un alt mesaj.

Singurul șantier unde lucrările nu se vor opri este cel de pe tronsonul A1 Lugoj–Deva, cunoscut și ca „lotul urșilor”, acolo unde UMB continuă mobilizarea, în ciuda anunțului recent privind o nouă întârziere a finalizării proiectului.

În luna februarie 2025, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, lăuda ritmul susținut al lucrărilor pe cei 13,13 kilometri ai A1 Lugoj–Deva, menționând mobilizarea a 600 de angajați și 300 de utilaje, cu lucrări desfășurate non-stop. Totuși, la doar două luni distanță, UMB a transmis că termenul de finalizare a fost împins până în 2027, o nouă amânare pentru un proiect critic al infrastructurii rutiere naționale.

Economistul Bogdan Glăvan afirmă că România are mari probleme de finanțare și în curând s-ar putea ajunge la tipărirea de bani, ceea ce ar duce la devalorizarea rapidă a monedei naționale.

„Vestea serii este aceasta: UMB oprește construcția de autostrăzi. Nu e o surpriză, mai ales după ce Ministerul Finanțelor anunțase că prioritizeaza plata salariilor și a pensiilor. Un altfel de a spune: pentru restul, nu mai sunt bani. Blocajul financiar începe să facă victime.
Curând, nu vor mai fi bani de pensii. Atunci se va da drumul la tiparnita. Apoi fiecare pensionar va deveni milionar, cum erau bunicii mei în anii ’90”, scrie Glăvan pe X.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *