Trenul electric Alstom s-a „adaptat” perfect în România
Mult lăudatul tren electric Alstom s-a stricat după nici 48 de ore din momentul în care a fost pus oficial în funcțiune. Așadar, se poate spune că s-a „adaptat” perfect la realitatea românească.
În urmă cu o zi, primul drum al trenului era anunțat cu mare tam-tam pe toate rețelele de socializare. Cu toate acestea, la nici 24 de ore după ce a fost pus în circulație, trenul Alstom Coradia Stream a afișat erori la computerul de bord și s-a defectat. În consecință a fost tractat la depou și decuplat de locomotiva de manevră.
Conform ARF „călătorii au fost redirijați către următorul tren programat cu 30 minute mai târziu”. Trenul RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream circulase pentru prima dată în România pe ruta București – Brașov, în urmă cu 24 de ore.
Trenul este produs de Alstom Ferroviaria SPA, companie din Italia. Primul tren electric Alstom Coradia Stream a ajuns în România pe 4 decembrie 2023, de atunci fiind în teste. Costul celor 37 de trenuri, cărora li se asigură o mentenanță timp de 15 ani, se ridică la 2,42 miliarde de lei.
Rama electrică, așa cum e numit acest tren, a fost livrată de Alstom și e formată din 6 module (sau vagoane), care oferă o capacitate de 351 de locuri. Pentru că are o podea joasă oferă accesul facil pentru persoanele cu mobilitate redusă și permite o viteză maximă de deplasare de 160 km/h.
Potrivit datelor oficiale, mentenanța ramei electrice este asigurată de către firma producătoare Alstom, care mai trebuie să livreze țării noastre alte 37 de trenuri. 11 dintre acestea vor intra în parcul ARF în prima parte a anului 2025 și vor circula pe niște rute deja stabilitate de către CFR Călători.